Storforsen

Har inte laddat kameran därför har jag inga nya bilder. Istället ska ni få lite från sommaren, när mamma, Leif å barna hälsade på i storforsen. I våran stuga.


Här är vi och badar i storforsen:









Skulle ta fina naturbilder med vovvarna, men ser nu att det var skit på linsen som jag inte upptäckte så alla bilder har en suddig fläck i mitten *suck* få göra om det nästa år...







Efter deras visit, fick både jag och Micke ett ryck och började arbeta med diverse grejer som behövde göras på gården osv.. jag hann klar tre grejer, men då jobbade vi in i natten :)

Först har vi toastolen som jag gjorde om till blomkruka :) den var tokbesvärlig att sandpappra, gick inte alls. Så färgen är säkert inte kvar nu men den var jättefin som nymålad i alla fall, som ni ser :)



Sen har vi fått en välkommenskylt, som står i en halvrostig tunna, där vi också har planterat lite växter :)



Till sist har vi Dammen :) som jag grävde till vovvarna så dom ska ha att svalka sig i när det är varmt ute. Nästa år ska vi planterna nått fint runt om. Få hålla tummarna att hundarna i sliter upp växterna bara.

Jag har slängt hundgodis i vattnet för att få dom att gå i. Lava fattade snabbt och lärde sig att dyka efter godisarna medan Palten inte alls var med på noterna, han står bara och ser dum ut och blev utan :)





Ja, just det. Höll på glömma att vi gjorde ett litet Lydnads-hinder också :) Höjden är anpassat till Paltens storlek och så blev den lite smalare än ett riktigt hinder. Nu ska det tränas :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0