Internationell utställning i Gällivare

Jag, micke å vovvarna va till gällivära förra helgen. Det var riktigt trevligt. Enda missen var att vi inte hade med oss tältpinnarna *haha* så vi fick snällt åka till coop forum och köpa ett helt nytt tält :) men de nya e mycket lättare att sätt upp.


Jag var tvungen att fota vårt fina nya tält och som vanligt så ställer palten och lava alltid upp som modeller.


I vilket fall som helst, så när vi hade fått upp tältet så hade vi det riktigt mysigt resten av kvällen.
Vi grillade potatisgratäng och sesamnuggets, och så drack vi någon folköl till det. Hundarna sprang och lekte och när Palten hittade sjön så gick det inte att få han därifrån på hela kvällen :)




På självaste utställningsdagen så hade vi otur och fick regn nästan hela dagen. Men det medförde att många valde att inte ställa ut sina hundar = större chans för Palten att vinna stort :)

Även om chansen va större så vart det däremot inte så. Han fick en 1a eller Exellent som det nu heter (kommer att ta ett tag för mig att vänja mig vid det). Han fick fin kritik, men dommaren mätte mankhöjden som en kratta så Palten mättes till 42 cm och det var antadligen därför som han inte fick något ck (och inte fick tävla vidare).

Sammansfattningsvis så är jag nöjd. Mitt utställningssug har ökat igen och känner mig peppad inför nästa gång. När det nu bli. Hoppas på att vi tar oss till "Stora Stockholm", men tror ärligt talat att det inte kommer att bli något av det. Annars bli de till nästa sommar.

Nu ska vi sikta in oss på Lydnaden. Måste även börja träna på spåret, har svårt att komma mig för *suck* men vill jag starta Brukset till hösten så få jag allt sätta fart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0